Η διαταραχή του αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) είναι μία νευροαναπτυξιακή διαταραχή η οποία συνοδεύει το άτομο καθόλη τη διάρκεια της ζωής του και που, συνήθως, διαγιγνώσκεται κατά την παιδική ηλικία. Τις τελευταίες δεκαετίες έχει παρατηρηθεί μία ραγδαία αύξηση του αριθμού των διαγνώσεων της διαταραχής.
Η ευαισθητοποίηση τόσο των γονιών, όσο και των επαγγελματιών που ασχολούνται με το παιδί μπορούν να οδηγήσουν σε παραπομπή περισσότερων παιδιών σε συναφείς ειδικότητες για αξιολόγηση με τη χρήση συγκεκριμένων διαγνωστικών κριτηρίων και εργαλείων που παλαιότερα δεν ήταν δυνατόν να διαγνωστούν. Επιπλέον της διάγνωσής η ψυχοπαιδαδωγική και θεραπευτική παρέμβαση είναι σημαντικό να ξεκινά το συντομότερο δυνατό με εξατομικευμένα και εξειδικευμένα προγράμματα με σκοπό την ενίσχυση των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο αναφέρεται στα χαρακτηριστικά της διαταραχής στην παιδική και εφηβική ηλικία, στα ψυχοκοινωνικά προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν συχνά τα παιδιά και οι έφηβοι. Επισημαίνει τα βιολογικά, ψυχολογικά, κοινωνικά και οικογενειακά χαρακτηριστικά καθώς, επίσης, και τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά προς τη κατανόηση των παθολογικών εκδοχών και της θεραπευτικής του αντιμετώπισης. Επιπλέον περιλαμβάνει τη προσέγγιση της εικαστικής θεραπείας και προτείνει δημιουργικούς τρόπους ψυχοπαιδαγωγικής και θεραπευτικής παρέμβασης, για την ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών/εφήβων με ΔΑΦ. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία και μέσω βιωματικών εικαστικών ασκήσεων να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν την επίδραση της εικαστικής θεραπείας στην επαγγελματική πρακτική.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες που ασχολούνται με τα παιδιά και τους εφήβους. Παιδαγωγοί όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Ειδικοί θεραπευτές (Ειδικοί Παιδαγωγοί, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές), Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας (Ψυχολόγοι, Ψυχοθεραπευτές, Σύμβουλοι Ψυχικής Υγείας), Κοινωνικούς Λειτουργούς, Νοσηλευτές Προπτυχιούχοι και Μεταπτυχιούχοι Φοιτητές των παραπάνω πεδίων κ.α με στόχο να τους οδηγήσει στην αναγνώριση, κατανόηση και αντιμετώπιση της διαταραχής πρακτικών μέσω της εικαστικής θεραπείας.